20 Nisan 2008 Pazar

Nisan Muhbiri


*Bob Marley'den iki beyazperde haberi: Marley'nin eşi Rita'nın 2004'te yayımlanan "No Woman No Cry: My Life With Bob Marley" adındaki kitabından yola çıkılarak çekilecek filmi Rudy Langlais yönetecek; Rita Marley rolünü Lauryn Hill (vaov) üstlenecek. Martin Scorsese (pisadam) de blues'cuların, Bob Dylan ve Rolling Stones'un ardından, kamerasını bu kez Bob Marley'e çeviriyor. Belgesel, 2010 yılına, Bob Marley'nin 65. doğumgününe yetişecek.


giz: Şimdi anlamadığım birşey: Rita'ya sonsuz saygım var, ama kocam hakkında yazacağım bir kitaba, "Bob Marley'le hayatım" gibi bir ad vermezdim şahsen. Marley'nin kesinlikle bunu kabul etmeyeceğini düşünüyorum hem de. Neyse, Lauryn olayına feci sevindim, kadın şarkı söylese ben burada eriyorum. Üçüncüsü, Scorsese tüm kredilerini kullanıyor artık. Bana çekecek film kalmıyor dostum, Led Zeppelin'e elini sürersen, büyük adam filan demem sıkarım kafana.

*Yeni albümünün çalışmalarını sürdüren Amy Winehouse Easy Living adlı bir derginin nisan sayısına hayırlı bir iş için çıplak pozlar verdi. Geçmişte göğüs kanseriyle mücadele kampanyası kapsamında İngiliz mecmuasına soyunanlar arasında Sade ve aktrist Helena Bonham Carter bulunuyor.

giz: Şu dünyada bir cinlerden bir de Amy'den korktuğumu itiraf ediyorum. Hele o kokain tozu kalmış burnu yok mu. O gözleri yok mu, o saçları.. aman.. o örümcek yuvası saçları.. Çıplak poz versen neye yarar a kızım? hı? sorarım?.

*Coldplay, Brian Eno'yla beraber son rötuşlarını attıkları yeni albümleri "Viva la Vida"yı büyük ihtimalle Haziran'da yayınlayacak.

giz: Brian Eno, nasıl bir adamdır ki elini attığı her işi böyle hayvani güzelliklere büründürebilir. Anlamıyorum, zihnim yetmiyor, Michael Brook'la yaptığı o albüm.. Müzik Tanrısı'nın bu adamı lanetlemesi yakındır. Söylemedi demeyin. Merakla beklemedeyim bu albümü de.

*Mikail Aslan'ın dördüncü albümü "Zemkut"ta (Simya) tarih ve coğrafyanın şiir olup dile geldiği 12 ezgi yer alıyor. Kürt sanatçı, Kalan Müzik tarafından yayınlanan albümünde kendi bestelerinin yanında Dersim, Koçgiri, Erivan halk şarkılarını katmış. Zemkut'ta bonus track olarak bulunan ve Ilda Simonian'ın seslendirdiği "Sbidak Badankov Ağavnin" (Ak Libaslı Güvercin) ise Hrant Dink'in hatırasına adanmış.

giz: Bu adamın ellerini öpmek istiyorum. Bu kadar "toprak" ve "yürek" koktuğu için.

*Notwist 2002 tarihli "Neon Golden"ı izleyecek yeni albümünü nihayet çıkarıyor. Mayıs'ta yayınlanacak "The Devil, You + Me"de 11 şarkı yer alıyor.

giz: İşte beklenen haber diye buna derim. Ov ye. Şuraya Flash Tv tarzında oklar çizip "grup, mayıs, ay, albüm, 11" filan yazmak istedim şimdi.

*giz eklemesi: Devendra Banhart, Natalie Portman'le birlikteymiş.

giz: Sana hiçbir şey demiyorum Devendra. Aylarca o şarkıları kulağıma söyledin filan, inandırdın beni. Şimdi git sen, benim yarım kadar boyutlara sahip olan, dünyada sevmediğim 3 kadından biri olan bu kadınla çık. Allah cezanı versin, Devendra, ne diyeyim ki sana. Konsere de gelemedim zaten. İçtiğin şaraplar bensiz nasıl boğazından geçecek, söyle şimdi. Rüyana ecinni olarak girerim inşallah. Ama bil ki Devendra, ya benimsin ya toprağın. haha.

bitti. son haber hariç tüm herşey Roll'dan çalınma, alınmadır. süper ha, artık böyle haberler vericem size, inşallah bi dahaki aya, Devendra Natalie'den ayrıldı diye haber yaparım. amin deyin be.


1 yorum:

Adsız dedi ki...

aminler ve en içten temennilerle....

e gizem negzel olmuş bu.. k dergi gibi olmuşsun bu yazınca maşallah, şöyle bir bakarken ne kadar zevk aldım şu yazını okurken.. (gerçi k dergi tuvalet dergisidir benim gözümde, onu soğuk alafranga tuvaletlerde okuma ihtimalimi seviyorum)
(giz* haber acansı)

Amy Winehouse ben de korkuyorum senden, blogger daysan terkedicem burayı haberin olsun.. görünnme bana, rüyalarımdan kesinbekesin uzak dur..