15 Mart 2008 Cumartesi

bir bob dylan silueti


"is this love is this love
is this love is this love
that i'm feeling
i wanna know wanna know wanna know now.."

aklım elimdeki kitapta. ismi plume. pek iyi sayılmaz-sanırım yazarı okumaya yanlış kitaptan başladım.
okuldan çıktım. hava soğuk. soğuk havalarda gözlerim dolar ve sürmelerim akar. sanırım dolusuna bereket sürmelerim biraz sonra tarih olacak.
insanları izliyorum. hepsinin gözleri ayrı renk; yolun sonunda kimisi sevgilisine varacak, kimisi aylardan sonra ilk kez düşürmüş yolunu oraya.. kimbilir..

ben kitabımı açacakken tam, o otobüse biniyor. saçları kuş yuvası, altında kot pantolonu, üstünde kareli gömleği, kahverengi kadife ceketi. bir tek gözlüğü eksik diyorum, içimden. içimde garip bir düş uyanıveriyor. film çeksem ve bob dylan olsan? diye sormak istiyorum ona birden. söz, diyeceğim ona, söz sana aşık olmayacağım.
ufluyor, pufluyor biraz, etrafına bakınıyor. gözlerim onu izliyor, kafamda şarkı çalıyor, bob marley söylüyor. bu isim benzerliği de nerden geldi birden.
gülümsüyorum hafifçe. deli sanacaklar beni, yine. o kadar çok dediler ki bunu, yakında delirmek zorunda kalacağım.

yanımdaki şişman hanım teyze kalkıyor. tevafuk ya hani, oturuveriyor yanıma; gülümseme suratıma yayılıyor, pencereye bakarken gözü bana takılıyor, gülümsemem kulaklarıma uzanıyor.
hayat garip diye tekrarlıyorum içimden. bu yolda her daim bu kadar yavaş ilerliyorken bizler, ne diye bu kadar hızlandı ki zaman.
kitabıma gözü takılıyor, kulaklığımı onunla paylaşmak istiyorum. kitabımdan gözlerini çekiyor, sorularımı içime çekiyorum. ah biraz cesur olabilsem..
otobüs durağıma yaklaşıyor. biraz daha otursam diyorum. sonra vazgeçiyorum. ya benden önce inerse. yüzünü göremezsem mesela bir kez daha?
bunu göze alamıyorum, yüzüne bakıp gülümsüyorum, yer istiyorum ondan, benim tarafıma kayıyor biraz. teşekkür ediyorum ve koridora atıyorum kendimi.
buna bir masal gerekmez, diyorum, buna bir şarkı iyi giderdi lakin.
kafamda bir bob dylan silueti, kelimelerim, otobüste bıraktığım çocuk, indiğim şişhane, edemediğim laflar..

ahh şairin dediği gibi tıpkı:
"kalbimde bir kerhaneden daha fazla oda var
ve ben sadece bir kadına aşığım.."

15mart08/giz.

Hiç yorum yok: