18 Ocak 2008 Cuma

Grace Slick & The Great Society



bugünlerde en güzel keşfim sanırım Grace Slick'in Jefferson Airplane'den evvelki grubu olan Great Society oldu. tabi bundan size ne. isterseniz kaale dahi almayabilirsiniz; ama söyleyeceğim.

Grace Slick, 1960 beat kusağının en güzel kadınlarından biri bana kalırsa. Janis Joplin'in bile kıskandığı tek kadın vokal.
sonradan çözdüm ben bu olayı.
Janis Joplin'in sesi güzeldir. bu tür vokallerden hazzetmeyen birine dahi bu kadını dinletseniz "evet" der "Janis, en iyisidir."
lakin Grace icin aynı şeyleri söyleyemem. Grace'i anlamak icin biraz beat ruhu, biraz hippi damarı olması gerekir kişide. sonra farkedersiniz zaten. "eğer Grace'in sesini duyabilseydi insanlar" dersiniz siz de "kesinlikle dünyada barış olurdu; otla, marihuanayla ya da müzikle. elimize silah tutturulmadan.."

Great Society'ye dönecek olursak; Jefferson Airplane'in hit şarkıları Somebody to Love ve White Rabbit (ki hayatımın fon müziğidir) bu dönemde çalınıp söylenegelen şarkılar olmuşlar. ve hatta, White Rabbit'te psychedelic müziğin dibine vurmuş grup. Grace ise doğaclamanın sınırsız sınırlarında dolaşmaktadır "Sally Go 'Round The Roses" adli şarkıda. Jefferson Airplane'in o "folk"cu durusuna karşılık Great Society fazlasıyla "psychedelic" kalmıştır bu yüzden.
"Live At The Matrix" adli konser albümünde benim gözüme en çok takılan şarkılara dönecek olursak, "Often As I May" adli 7. şarkı. zaten gariptir albümlerin 7. şarkıları hep dikkatimi çeker benim. Often As I May'in sözlerini inanın ki hiç okumadım. ama hep o "gelmeyen" sevgili acısı, bu şarkıda garip bir şekilde su yüzüne çıkıyor. "I love him" diye giriyor şarkıya, içinizde bir sızıyla dinlemeye devam ediyorsunuz.. "Darkly Smiling" biraz karanlık bir şarkı. Janis'i Grace'ten ayıran kısım hep budur bence. Grace'in o menekşe gözlerinin altındaki hüzün. bu sarkıda onu görebilirsiniz iste. ve "Nature Boy". Nature Boy'un ne kadar garip bir şarkı olduğunu başka bir zaman işleyeceğim, lakin bugüne kadar yapılmış binlerce Nature Boy yorumuna rağmen en güzelinin Grace olduğunu söyleyebilirim. (eden ahbez, rahat uyu)

gözlerinizi kapayın ve kendinizi bu zamanın en hırçın, en güzel kadınının menekşe kokulu sesine bırakın..
kendiniz için yapabileceğiniz en güzel şeylerden biri bu, bana sorarsanız.

ben yaptım, oluyor. ciddiyim..

giz. 5eylül7 / 21.04

Hiç yorum yok: